Ο Ανθυπολοχαγός και το ποντίκι. ένα θέαμα κτηνώδες

Τρίκκαλα ΧΙΙ / 47

12967368_10208291633801094_3263440520483629472_o

( Ρένος Αποστολίδης Πυραμίδα 67 Το βιβλίο του εμφυλίου . )

…. Σ ‘ ένα κουρείο ,κάποιος κύριος ανθυπολοχαγός είχε σε μια φάκα ένα δύστυχο μικρό ποντίκι και το τυραννούσε ,
χύνοντας ,στάλα -στάλα ,καυτό νερό πάνω του και ρίχνοντας του έπειτα χιόνι !Το δόλιο κείνο σπάραζε …
Μ’έπιασε μια τρεμούλα αλλόκοτη κι ένα ρίγος ,σαν από πυρετό -από μίσος ! Δεν άντεξα :
– Ποιανού είν ‘ η φάκα ;
-Δικιά μου ! απάντησε ο κουρέας .
-Το πουλάς το ποντίκι ;
-Τι το θές ;
-Το θέλω ! Πόσο ;
– Δίχως τη φάκα ;
-Δίχως .
– Δώσ’ ένα χιλιάρικο !…
( Με την άκρη του ματιού μου κοιτούσα πάντα τον ανθυπολοχαγό,που συνέχιζε εμπαθέστερα τα βασανιστήρια του . Είχε πια υποψιαστή ! )
– Πάρε το χιλιάρικο σου ! …Δώσ ‘μου εμένα τη φάκα !…
Ο ανθυπολοχαγός είχε σκυλιάσει !
Τι θα το κάνεις ; -ρώτησε θυμωμένα .
Μα εγώ είχα πάρει πια τη φάκα και την είχα ανοίξει ! …Το ζωάκι ,κατάπληχτο και ζαλισμένο , δεν έβγαινε ! …
-Τι κάνεις , κτήνος , εκεί !
-Δικό μου είναι -ό ,τι θέλω ! …
Τότε ώρμησε κι άδραξε το χέρι μου ν’αρπάξη τη φάκα ! Το ζωάκι σάλταρε μια και χάθηκε ! …
Βρεθήκαμε σώμα με σώμα !
– Κύριε ανθυπολοχαγέ ,σου συνιστώ να ηρεμήσης ! …
-Γιατί άνοιξες τη φάκα ,παλιόσκυλο ; Δεν είχες δικαίωμα να τον αμολήσης !
– Μήτε όμως κ ‘εσύ να τον βασανίζης ! …Κύριε ανθυπολοχαγέ , καλύτερα να ηρεμήσης !…
– Τον λυπήθηκες , παλιόσκυλο ;
-Ναι !
– Μήπως λυπάσαι και τους συμμορίτες ,κάθαρμα ;
– Δε θα το καταφέρης να με στείλης στρατοδικείο για ενα ποντίκι , κύριε ανθυπολοχαγέ ! …Μην κοπιάζης μάταια ! …
-Σε ρωτάω : Λυπάσαι μήπως και τους συμμορίτες ;
– Κι εγώ σε ρωτάω ,κύριε ανθυπολοχαγέ , μήπως είσαι τόσο γενναίοςκι απέναντι τους ,όσο με το ποντίκι -κι αυτό στη φάκα ; …
-Θα σου δείξω εγώ ! – κ ‘έφυγε έξαλλος .
Σε τρία λεφτά εν ‘αυτοκίνητο της ΕΣΑ σταματούσε απ’ έξω . Μου είπαν να τους ακολουθήσω και με πήγαν στο φρούραρχο .
ήταν ένας εξηντάρης συνταγματάρχης , λεπτός ,ξεραγκιανός και γερασμένος :
-Εσύ είσαι που έκανες το επεισόδιο ; … Και πως μπορείς εσύ να προσβάλλης έτσι έναν αξιωματικό ;
-Κύριε συνταγματάρχα ,αυτός πρόσβαλε την αξιοπρέπεια του αξιωματικού ,τυραννώντας σε δημόσιο χώρο ένα ποντίκι !
Έμεινε απορημένος και με κοίταζε …. – Πέντε μέρες φυλακή ! είπε ,τέλος .
Θα ειδοποιήσω τη μονάδα σου .Πήγαινε !
Δεν ειδοποίησε ποτέ .

Σχολιάστε

