Βάι , βάι , βάι , πατρίδα μου ! ΒΟΛΟΣ Φλεβάρης 12 – 1945

Να εδώ είδαμε τον Πιπίνο ,τον αντάρτη .
Αυτός είταν μπροστά , μαζί με τα συντρόφια του .
Είταν πολύ στραπατσαρισμένοι ,πολύ πεσμένοι .
Παραδόναν τα όπλα .
Ο Πιπίνος έδεσε το άλογο εδώ ,σ’αυτό το σίδερο ,αφού ξεπέζεψε.
Οι αντάρτες ξεφόρτωσαν τα μουλάρια .
Θυμώμαι τ’ άλογο πούταν μουσκίδι στο ίδρωτο .
Και βαρούσε στα λαγκόνια .Εκεί στη πόρτα είταν φαντάροι ,
που κρατούσαν αυτόματα .
Ψιχάλιζε και φυσούσε .Και είχε πολλή θλίψη ο τόπος .
Ξεφορτώσαν ,ξερματωθήκαν ,στάθηκαν ύστερα με τα κεφάλια τσακισμένα.
Κι ύστερα είδα έναν -έναν ν’απομακρύνονται .
Κι έμοιαζαν σαν ένοχοι .
Σα νάχαν κάμει κάτι κακό ,τόσο συντριμμένοι είταν .
Έφυγε ύστερα ο Πιπίνος , τους γιακάδες της χλαίνης του σηκωμένους-
βουλιαγμένος στο μπόι του .
Κοντοστάθηκε μπρος στ’ άλογο κι ύστερα έφυγε .Ίσως έκλαιγε .
Έβλεπα τις πλάτες του να κυματίζουν .
Τ ‘ άλογο χλιμίτριξε και στριφογύριζε .
Στη στροφή πέρα , ο Πιπίνος ,γύρισε και του σφύριξε .
Κι αφτό ξαναχλιμίτριξε .
Ω ,οι μέρες εκείνες . Οι μεγάλες μέρες των χαμών ! …

-Άλογο του Πιπίνου του σαμποτέρ
θλιμμένα τα μάτια σου
λυπημένο το πρόσωπό σου.
Μήνα η σέλα σου έλειψε
Μήνα το χαλινάρι σου πόνεσε ;
Μηνά την ταή δεν έχεις ;
Μηνά η φοράδα σου λείπει ;
μηδέ η σέλα μου έλλειψε
μηδέ το χαλινάρι μου πόνεσε
μηδέ η ταή μου έλειψε
μηδέ η φοράδα μου λείπει .
Τον Πιπίνο τον σαμποτέρ ξαρματώσαν
Πιπίνο τον καπετάνιο .
-Άλογο του Πιπίνου ,
τη χαίτη σου τι την έκαμες
κι η σέλα σου η ανταρτικιά
Πούναι την σταυραετέ μου ;
– Τη χαίτη μου την κούρεψαν
τη σέλα μου την πέταξαν
το λυγερό καβαλάρη μου
Πιπίνο καπετάνιο και σαμποτέρ
στης φυλακής τα σίδερα
τον έχουνε βαλμένον.

Ηλίας Λεφούσης – Γεδεών Γίδας

Σχολιάστε

