Το αίμα της αγάπης .

Ποιος έχει χείλη να το πει ,του Λάμπη το τραγούδι ,
Του Λάμπη το τραγούδι ,Λαμπράκη μου ,
Του Λάμπη το τραγούδι ,παιδάκι μου ,
Ψυχή ,ψυχή και δάκρυ μου .

<<Τώρα αρχίζω το χορό .>>
<<Ναι ,ρίξτον ,μπάρμπα-Τάκη ,κι εγώ είμαι εδώ ,σε καμαρώνω >>

Ρίχνει ένα βήμα ,δυό βήματα , σκύβει βαθιά πρός τα μπρός ,
ακουμπάει το χέρι στη γη ,σηκώνεται ,βάζει το χέρι στο μέτωπο :
<<Yποκλίνομαι μπροστά σου ,λαέ μου >> απαντά ο χορευτής.
<<Και τώρα έχω να σου πω μια ιστορία παλιά ,πολύ παλιά του τόπου μας >>.

Ο χορευτής και οι θεατές έστησαν κουβέντα.
Ο χορευτής με τις κινήσεις του ,και οι θεατές με τα χειροκροτήματα.
Σε λίγες στιγμές είχε επέλθει πλήρης συνεννόηση μεταξύ τους.
Μια συνεννόηση που είναι απαραίτητη ,για να μη μείνει αιωρούμενο
το μήνυμα του χορού ,αλλά να κάνει τόπο στις ψυχές.
Τέτοιες εισαγωγές,φυσικά , είναι επινοήσεις μόνο των βιρτουόζων .
   Πάει ,πείστηκε ,σιγουρεύτηκε πλήρως ο χορευτής ότι το μήνυμα
θα ‘βρισκε ανοιχτές τις πόρτες τις ψυχής .
Κι άρχισε το χορό . Έριχνε τρία βήματα ,γύριζε ξανά ,
στριφογύριζε στον τόπο , χούγιαζε …νάτες και οι πλαγιές του Πλατοβουνίου,
το Σέλωμα ,η Λεφτοκαριά ,το Σοπότι ,με το δροσερό χορτάρι τους ,
τα κοπάδια ,τα γρέκια ,τις καλύβες ,τα κουδούνια ,τα μαντρόσκυλα ,
τους γκρεμούς ,τους κινδύνους .
Ένα τοπίο άγριο ,σημαδεμένο από τη σκληρή προσπάθεια για επιβίωση.

 

Ανδρέας Ζαρμπαλάς
(απόσπασμα) : To αίμα της αγάπης
εκδόσεις ΡΟΕΣ

 

 

2 σκέψεις σχετικά με το “Το αίμα της αγάπης .

    1. ANEMOEΣΣA

      σ’ευχαριστώ πολύ Σοφία .
      Γ’αυτό το έβαλα , γιατί συγκινήθηκα και γώ και όχι μόνο αυτό ,
      αλλά έμαθα και κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για τούς εθνικόφρονες …

Σχολιάστε

