ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ Τ’ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΔΡΟΜΟ

ΙΖΕΤ  ΣΑΡΑ’Ι’ΛΙΤΣ

(1930-2002)

ΒΟΣΝΙΑ -ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ

Περπατώ στήν πόλη που γεννήθηκα,στής νιότης μου την πόλη,

ψάχνω για τ’ όνομα μου δρόμο.


Άπλετες, θορυβώδεις,πολυσύχναστες λεωφόροι-

τίς παραχωρώ,ευχαρίστως,στούς μεγάλους άντρες τής Ιστορίας.


Εξάλλου,τι έκανα εγώ, όσο κυλούσεν ο ρούς τής Ιστορίας;

Εγώ απλώς, εσέναν  αγαπούσα.



Έναν  ασήμαντο δρομάκο ψάχνω,καθημερινό,κοινότατο

έναν δρομάκο στόν οποίον,απαρατήρητοι,αόρατοι απ’τόν κόσμο,

θά μπορούμε,και μετά θάνατον,να κάνουμε ήσυχοι τη βόλτα μας.


Κατ’ αρχήν ,ο δρομάκος μας δέν χρειάζεται να’ χει και πολύ πράσινο,

δέ χρειάζεται, κάν, νά ‘χει  δικά του πουλιά.

Ένα, αυτό μετράει: από τόν κάθε διώκτη τους,σέ τούτο τόν δρομάκο,

να βρίσκουν άσυλο κι ο άνθρωπος κι ο σκύλος.


Δέ λέω, όμορφα θά ‘ταν καί θά μ’ άρεζε, νά ‘ναι πλακόστρωτος.

Αλλά, εν τέλει, δευτερεύον το θεωρώ.


Όμως ,ετούτο το σημαντικό, το κύριο, αυτό μετράει πιό πολύ,

στόν δρόμο που θά φέρει τ’ όνομα μου

ποτέ του και κανέναν να μήν εύρει η συφορά.

μετάφραση. Ηλίας Λάγιος-Ισμήνη Ραντούλοβιτς

ΑΙΜΟΣ

Ανθολογία Βαλκανικής ποίησης

Εκδόσεις οι φίλοι του περιοδικού Αντί.


Σχολιάστε

