Τήν ακούς τι λέει η φλογέρα;

(1846-1900)

NAIM FRASHERI

(1846-1900)

AΛΒΑΝΙΑ

Τήν ακούς τι λέει η φλογέρα;3410-small

Κλαίει τα έρημα τα ξένα.

Μές στον άπονο τον κόσμο

λέει λόγια πονεμένα.


Απο  τότε  που με πήραν

μακριά απ τη συντροφιά μου

κλάψαν άντρες και γυναίκες

από τ’αναφιλητά μου.


Τρύπες τρύπες το κορμί μου

τό  ‘χω  φάει ,τό’ χω τρυπήσει

και με στεναγμούς μυριάδες

έχω κλάψει,έχω δακρύσει.


Με χαρούμενους ανθρώπους

είμαι σύντροφος πιστός

μα και με τούς πικραμένους

φίλος είμαι γκαρδιακός.


Μέ ακούει όλος ο κόσμος,

μα με βλέπει απ’ έξω μόνο,

Δε γνωρίζει τι έχω μέσα,

τι μαράζι και τι πόνο.


Η φωνούλα της φλογέρας

δεν είναι αύρα στο ποτάμι,

είν’ η φλόγα της αγάπης

μες στο έρημο καλάμι.


Στα ουράνια δίνει λάμψη,

την καρδούλα τη ζεσταίνει,

το κρασί το σιγοβράζει

την ψιχούλα την ευφραίνει.


Δίνει άρωμα στα άνθη

δίνει φώς στην ομορφιά,

το τραγούδι στο αηδόνι

και στην πλάση νοστιμιά.

Μετάφραση

Ανδρέας Ζαρμπαλάς

ΑΙΜΟΣ

Ανθολογία Βαλκανικής ποίησης

Εκδόσεις οι φίλοι του περιοδικού Αντί.




Σχολιάστε

